שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

איפה אפשר לשלם בביטקוין?


בוויכוח בין חובבי הקריפטו לשוללי הקריפטו יש למבקרי התחום טיעון אחד עקבי ובולט – זה לא באמת כסף כי אי אפשר לקנות בו כלום. יש משהו באמירה הזו. רוב העסקים בעולם, וזה כולל את העסקים המקוונים, לא ערוכים לקבל תשלום בכסף קריפטו והנתח שכן מקבל כסף קריפטו הוא זניח בתמונה הגדולה. בנוסף, השער המפלצתי של הביטקוין מקשה על השימוש בו כמטבע נזיל ורוב המחזיקים בו מתייחסים אליו יותר כאל ‘נכס’ או תיק השקעות מאשר כ’כסף’ נזיל. אחרי שזה נאמר חשוב לציין שיש לא מעט עסקים שהצליחו להתמודד עם האתגר ומדי חודש הפלח הזה הולך וגדל. רוצים לבזבז ביטקוין? הנה כמה עסקים ושירותים מקוונים שישמחו לעזור לכם לעשות את זה.

עסקים ואתרים המקבלים תשלום בביטקוין

מיקרוסופט

השם המוכר ברשימה וכנראה אחד המפתיעים שבה. במושגים של עידן הבלוקצ’יין תאגיד התוכנה הענק נחשב סוג של דינוזאור. אבל עובדה, מכל ענקי הטכנולוגיה ברשת דווקא החברה עם הדימוי המיושן היתה הראשונה להטמיע מערך תשלום שמאפשר שימוש בביטקוין. החברה מאפשרת להפקיד ביטקוין בחשבונות אישיים של צרכנים במייקרוסופט. לעת עתה ניתן לרכוש באמצעות ביטקוין המופקד בחשבון אישי כזה רק משחקים, סרטים ואפליקציות בחנויות של וינדוס ו-Xbox ולא בחנויות המקוונות של מייקרוסופט עצמה ועדיין מדובר בצעד משמעותי ראשון שמבצע תאגיד-על בסדר גודל כזה – בהחלט חדשות טובות לביטקוין.

ריהוט ומוצרים לבית

Overstock.com היא חנות מקוונת לרהיטים ומוצרים מפנקים לבית. המוצרים שלה מצוינים, אבל מה שהופך אותה ליוצאת דופן היא העבודה שהיא משתמשת בפלטפורמת בלוקצ’יין שמבטיחה סחר הוגן ואבטחה מפני הונאות. וכן, כמו שאתם בטח מנחשים היא מאפשרת תשלום בביטקוין. למעשה, ב-Overstock.com ניתן לשלם לא רק בביטקוין אלא גם באת’ר, לייטקוין, דאש, מונרו וביטקוין קאש.

בתי מלון וחברות תעופה

Exepedia היא אחת מחברות הנופש והתיירות הגדולות שפועלות בשיטת ה-On line בוקינג. כבר מאז שנת 2014 ש- Exepedia מאפשרת ללקוחות להזמין חדרי מלון בכל העולם ולשלם עליהם באמצעות ביטקוין. האופן שבו Exepedia ערוכה לקבל תשלום בביטקוין הוא תולדה של שיתוף פעולה בינה לבין זירת המסחר Coinbase. כרגע ניתן להשתמש במערכת כדי לשלם רק על חדרי מלון, אך בהמשך היא מתוכננת להרחיב את הסקאלה וניתן יהיה לשלם דרכה בביטקוין גם לחברות תעופה וחבילות שונות בתחום הנופש.

מי שכבר היום מתעקש לשלם על הטיסות שלו בביטקוין יוכל לעשות זאת באמצעות שירותיה האדיבים של חברת התעופה CheapAir. גם אם השם שלה לא עושה לכם את זה ל-CheapAir מגיע כבוד כי היא חברת התעופה הראשונה שמאפשרת לשלם על טיסות פנים וטיסות חוץ בביטקוין. היא עושה זאת מאז 2013 ונכון לכתיבת שורות אלו היא גם החברה היחידה שמספקת את השירות הזה היום.

תכשיטים

תכשיטי רידס (Reeds Jewelers INC)  נחשבת לאחת מיצרניות ומשווקות התכשיטים האיכותיות בארצות הברית עם רשת חנויות ב-13 מדינות שונות בחוף המזרחי והמערבי כאחד. בנוסף, הרשת מפעילה חנות מקוונת בפריסה ארצית שמספקת תכשיטי יוקרה בכל ארצות הברית ומאפשרת תשלום על תכשיטים, שעוני יוקרה ואפילו סתם יהלומים בתפזורת באמצעות ביטקוין. אם הקנייה שלכם תעבור את מחיר ה-25,000 דולר החבר’ה של רידס גם יובילו את הסחורה אליכם עד הבית באמצעות רכב משוריין.

טלוויזיה ואינטרנט

אחת החברות הגדולות ביותר שמאפשרות תשלום בביטקוין היא חברת שירותי התקשורת Dish Network שמספקת שירותי אינטרנט וחבילות של ערוצי טלוויזיה באמצעות לוויין. מאז חודש אוגוסט 2014 מאפשרת החברה ללקוחותיה ומנוייה לשלם על השירותים שהיא מספקת באמצעות ביטקוין. גם Dish כמו חלק ניכר מהחברות שסקרנו פה עושה את זה באמצעות האפליקציה של זירת המסחר Coinbase.

קניון וירטואלי

Shopify היא חברה שמאפשרת ליזמים ובעלי עסקים קטנים לפתוח חנויות מקוונות משלהם. את החנויות האלה היא מארחת על הפלטפורמה שלה, שלמעשה מתפקדת כמו סוג של קניון וירטואלי גדול. כחלק מהאקו סיסטם של Shopify העסקים שפועלים בה רשאים כבר מאז שנת 2013 לקבל תשלום בביטקוין. אנחנו מדברים על יותר מ-75,000 ‘חנויות מקוונות’, כך ש- Shopify היא מקום טוב לבזבז בו ביטקוין ולקבל סחורה ממשית.

הובלות דירה

בסוף שנת 2017 הפכה חברת ההובלות Roadway moving לחברת ההובלות הראשונה בעולם שמקבלת תשלום בביטקוין. למה לעזאזל שנרצה לשלם על הובלת דירה בביטקוין? לא ברור, אבל אם אתם רוצים לנהל את כל החיים שלכם ללא כסף פיאט טוב שיש גם שירות כזה. אגב, המובילים עצמם עדיין מקבלים את הטיפים שלהם בדולרים.

פיצה קריפטולוגית

דיברנו לא פעם על ‘מבחן הפיצה’ בהקשר של מטבעות קריפטו. הטענה הרווחת היא שעד שאי אפשר להזמין כוס קפה או מגש פיצה ולשלם עליהם באמצעות מטבע קריפטו יש משהו פגום בהגדרה של כסף קריפטו כ’כסף’. את האקסיומה הזו PizzaForCoins  מבקשת לשבור. אתם רעבים והאופציה היחידה שלכם לשלם היא באמצעות מטבעות קריפטו? PizzaForCoins   תשמח לסייע, בהנחה שיש פיצרייה כלשהי שמבצעת משלוחים לבית שלכם ולא משנה מאיזה רשת, PizzaForCoins תגשר ותתווך בין מטבעות הקריפטו שלכם (שהיא תמיר לכסף פיאט ותשלם במקומכם על הפיצה) למשולש הפיצה שאתם חפצים בו. בנוסף לתשלום באמצעות ביטקוין PizzaForCoins  מאפשרת לשלם ב-45 סוגים שונים של מטבעות קריפטו.

 



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו