שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

5 מטבעות קריפטו ששווה לשים לב אליהם בשנת 2019


אם למדנו משהו בשנת 2018 הסוערת והטראומטית זה שלא מומלץ להתיימר ולנבא מה ילד יום בשוק המטבעות הקריפטוגרפיים. המציאות מסרבת לפעול לפי תרחישים סבירים או הגיוניים ויכולה ברגע אחד לטרוף את כל הקלפים ולמחוק שערי מטבעות. אחרי שזה נאמר, מי שבוחן אופציות להשקעה בתחום חייב לפעול בהתאם לתרחיש סביר כשהוא בוחר להיכנס להשקעה במטבעות קריפטו. הנה כמה מטבעות, מכמה קטגוריות, שיש אינדיקציות שהשקעה בהם עשויה להניב תשואה חיובית במהלך שנת 2019.

 

Tron – בגלל ההשקעה והעבודה הקשה

מאז שהושקה Tron באחת מהנפקות ה-ICO הכי מתוקשרות על רשת האת’ריום, המטבע טרון ((TRX מעורר עניין רב. האנשים והחברות שעומדים מאחורי המיזם נחשבים ל”תותחים” כבדים במיוחד והמודל העסקי המבוסס על תעשיית הבידור והגיימינג נראה מבטיח. כבר היום יש לפלטפורמה 300 אלף משתמשים רשומים ולקראת התקדמות הפלטפורמה הייעודית של Tron במהלך 2019 ייתכן מאוד שנראה ביקושים גדולים למטבע שיביאו לזינוק בערכו.

 

Power Ledger – בגלל היישום בעולם האמיתי

אחת הדרכים לבחון תקפות של מטבע או פלטפורמת קריפטו היא לבחון אם השימוש בו עונה על צורך בעולם האמיתי. דווקא העובדה ש-Power Ledger נולד כפלטפורמת בלוקצ’יין שנועדה להסדיר ולייעל צריכה ומכירה של ‘אנרגיה ירוקה’, הפכה את מטבע ה-POWER לבעל ערך וכתוצאה מכך גם מבוקש על ידי משקיעים.

בעידן שבו התנהלות על פי כללי האחריות התאגידית שווה כסף, המערכת של Power Ledger יודעת להבטיח שהאנרגיה שאתם צורכים אכן מגיעה ממקור ‘נקי’. מאחר שהביקוש לאנרגיה ירוקה רק הולך וגובר, וכרגע עושה רושם שגם Power Ledger עצמה תופסת ומתרחבת יפה (בעיקר באזור אוסטרליה וניו-זילנד), אפשר להניח בזהירות שהמטבע הזה יתחיל את הסיבוב שלו ב-2019 באופן חיובי.

 

NEO – בגלל הכלכלה הסינית

הפלטפורמה של NEO מזכירה מאוד ביעדים ובחשיבה שלה את את’ריום והיא אפילו מכונה ‘האת’ריום הסיני’. למרות הדמיון לאת’ריום מדובר בפלטפורמה שמתבססת על קוד מקורי, שמציגה טכנולוגיה שבאספקטים מסוימים עולה על המקור. אבל מה שבאמת ממקד את תשומת הלב כלפי NEO זו העובדה שהיא מכוונת לשוק הסיני, ויותר מכך נהנית מגיבוי ושיתוף פעולה מהממשלה הסינית.

העניין הזה מעניק לפלטפורמה יתרון אסטרטגי באחד השווקים הגדולים, המתפתחים והפתוחים לחידושים בעולם כולו. 2019 מסתמנת כשנה קריטית ל-NEO, הסיכון קיים אבל כרגע נראה שגם הסיכוי לא מבוטל.

 

לייטקוין – בגלל הוותק

לייטקוין יוצא דופן ביחס לכל המטבעות שאנו סוקרים במאמר זה, שלא במקרה נועדו בראש ובראשונה לשמש כפלטפורמות של סחר, פיתוח וניהול מידע, והעובדה שהן הפכו ל’מטבעות’ שאנשים משקיעים בהם היא סוג של תופעת לוואי. המקרה של לייטקוין אחר, הוא מראש נוצר במטרה לשמש בתור אמצעי תשלום, או במילים אחרות – כסף.

לייטקוין הוא גם הוותיק בחבורה ומקורו ביוזמה פרטית של מהנדס בשם צ’רלי לי, שבזמנו הפנוי יצר מטבע שיהיה מבוסס על הקוד של הביטקוין, אבל כמו ששמו מעיד יהיה ‘קל’ יותר – גם בכוח המחשוב ומהירות העסקאות וגם בערך המטבע, כדי שהוא יהיה יותר נוח לשימוש. לי השיק את הלייטקוין בסוף 2011 וההימור שלו השתלם בענק. לייטקוין נתפס כמטבע משלים לביטקוין והוא היום מטבע הקריפטו הכי סחיר בעולם ואחד היחידים שאכן מתפקד כאמצעי תשלום באופן סדיר. אמנם גם הלייטקוין חווה טלטלות ורחוק משיאו, אבל העובדה שהוא קשור לביטקוין עדיין הופכת אותו למטבע קריפטו מאוד יציב ואין פלא שאפשר למצוא אותו כמעט בכל פורטפוליו של השקעות קריפטו.

 

 את’ריום – בגלל שהוא עוגן

במבט ראשון, להתייחס אל האת’ריום כאל סוג של הזדמנות להשקעה לקראת 2019, נראה כמו החלטה תמוהה. השנה האחרונה היתה קשה עבור את’ריום וחלק מהיוזמות המתחרות שקמו וקמות לצדו, כמו למשל NEO שהזכרנו למעלה, מציגות מפרט מתקדם ואתלטי יותר ובקרוב גם יבשילו לכדי פלטפורמות פעילות. בעוד האת’ריום סובל מ’פקקים’, עמלות מופקעות ובעיות מבניות נוספות.

ועדיין, הכוח של את’ריום כאחד משני מטבעות העוגן באוקיינוס הקריפטוגרפי והתפקיד ההיסטורי שלו כ’רחם’ של מטבעות ופלטפורמות (כולל חלק מהמטבעות שסקרנו כאן) הופך אותו בטווח הנראה לעין לשחקן שאין לו תחליף – יותר מדי מהאקו סיסטם של הקריפטו תלוי בו ומתבסס על התשתית שלו. במקביל, הרשת לא שוקטת על שמריה וחלק מהבעיות צפויות להיפתר בכמה עדכונים עתידיים. דווקא העובדה כי שער האת’ריום איבד הרבה מערכו הופכת אותו לאפשרות השקעה מעניינת לקראת שנת 2019 – עושה רושם שיש לו לאן לעלות.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו