שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

איך לבחור מטבע קריפטו להשקעה?


השאלה איך לבחור מטבע קריפטוגרפי להשקעה היא ‘שאלת מיליון הדולר’ אצל רבים מהמתעניינים בהשקעה במטבעות קריפטו. הנתון הסופי לא ברור, אבל רוב גדול מבין המשתמשים במטבעות קריפטו, עושים זאת למטרות השקעה. המיתוס של הביטקוין, שבתוך 7 שנים קפץ משווי של 15 סנט לשווי של 30,000 דולר, הוא עדיין המיתוס המכונן בתחום הזה. למה מיתוס? הרי הביטקוין באמת עשה את המהלך הזה. זה נכון, ועדיין הביטקוין הוא מטבע אחד ומיוחד והמספרים האלה משקפים חוכמת בדיעבד, שלמרבה הצער אינה רלוונטית למרבית המטבעות, ואין לנו באמת שום דרך לחזות מהלך כזה.  מה כן אפשר לעשות? יש כמה גישות שבהן אפשר לנקוט. אנחנו נתמקד בקצרה בשתיים מהן.

2 גישות להערכת פוטנציאל ההשקעה של מטבעות קריפטו

גישת ה-ICO

בהפשטה גסה, אפשר לטעון שהרציונל בכל השקעה זה לרכוש בזול, לפני עליית השערים ובהמשך ליהנות מהתשואה העודפת. ברוב המקרים (בוודאי במטבעות שהתבררו בהמשך כמוצלחים) רכישה של המטבע בעת ההנפקה תופסת את המטבע בשלב הראשוני שלו. או במילים אחרות לרכוש את המטבע/טוקן בזמן הנפקת ה-ICO. אם המטבע (ומיזם הבלוקצ’יין שהוא מהווה חלק מהאקו סיסטם שלו) ממריא, המהלך הזה עשוי להתגלות כבוננזה מאוד משתלמת. הבעיה היא שהנפקות ICO הן תמיד סוג של הימור. רבות מהן פשוט מתרסקות בהמשך הדרך והמשקיעים עלולים למצוא את עצמם עם טוקנים שלא שווים כלום וספק אם יהיו שווים משהו.

כמובן שכניסה ל-ICO אחרי שעושים שיעורי בית יכולה להפחית את הסיכון. לכן לפני שמחליטים להשקיע ב-ICO ספציפי יש מגוון שיקולים שצריך לעשות. זה מתחיל משערוך המיזם – האם הוא רציני? האם זה שירות חיוני עם מודל עסקי סביר? באיזה שלב נמצאת הטכנולוגיה? מי האנשים שעומדים מאחוריו? האם הם כבר הרימו מיזם מוצלח? האם הם נכשלו? על איזו פלטפורמה תיערך ההנפקה וכמה היא תהיה זמינה בזירות המסחר?

אם אחרי שבחנתם את כל הסוגיות האלה ה-ICO עדיין נראה לכם אטרקטיבי, לכו על זה. אבל בזהירות.

 

מטבע קיים עם פוטנציאל

יש מטבעות קריפטו חזקים וכבדים, כמו הביטקוין והאת’ר, שמצד אחד מגלים יציבות, אבל העובדה שהמחיר שלהם ליחידה הרקיע לשחקים גם הופכת אותם ללא רלוונטיים עבור משקיעים קטנים (רף כניסה מאוד גבוה) וגם ייתכן שהם כבר מיצו או קרובים למצות את פוטנציאל הגידול שלהם. הביטקוין היה מאוד אטרקטיבי כאשר הוא נמכר בדולר ליחידה, בשבעת אלפים דולר הוא פחות נוצץ למשקיעים.

לצד המטבעות החזקים יש למעלה מאלף מטבעות נוספים, חלקם מטבעות קיקיוניים ואפילו ‘מטבעות מתים’, יש גם מטבעות שעתידים לעלות ולזנק, אולי לא כמו הביטקוין בשעתו, אבל הפוטנציאל בהחלט מסתתר שם. איך נזהה אותם? אין תעודת ביטוח, אבל יש פרמטרים מסוימים בחייו של מטבע שעשויים לרמז על הפוטנציאל העתידי שלו. משום שכל ההיסטוריה של כל מטבע זמינה בטבלאות המסחר ולא חסרות ביקורות רשת – גם פה המפתח הוא לימוד מוקדם שיעזור לזהות את ההזדמנות האמיתית. הנה כמה טיפים שגם אם לא יבטיחו את ההשקעה שלכם, עשויים לחסוך מכם השקעה במטבעות בעייתיים מראש.

 

טיפים לזיהוי מטבעות קריפטו עם פוטנציאל

  • חפשו את המטבעות שהתקדמו בדירוג או ששומרים על יציבות יחסית בחודשים האחרונים בדגש על המאייה הראשונה. מה שמדורג מתחת כבר מייצג שווי שוק קטן מדי, אבל לא יותר גבוה מהעשירייה השנייה בתחום ‘המטבעות החזקים’.
  • חפשו מטבעות עם שווי שוק של מעל 100 מיליון דולר ועם נפח עסקאות יומי של לפחות 10 מיליון דולר. מטבע שלא מתבצעות בו עסקאות כנראה סובל מבעיות נזילות.
  • חפשו מטבעות עם שער נמוך של דולרים. בידקו אם השער הנוכחי נמוך יחסית ביחס לשער השיא והתבוננו על המגמות לאורך זמן. למטבעות יש מגמה מחזורית, נסו לאתר את תחילת המחזור ו’לתפוס’ את המטבע לפני שהוא מתחיל לטפס חזרה.
  • תראו אם יש באזז סביב המטבע. אם המטבע מעניין, אתם לא הראשונים לזהות את זה. תנו קרדיט לחוכמת ההמונים, כנסו לפורומים של המשתמשים ותקראו ביקורות על הפלטפורמה. אם הפלטפורמה טובה וסביב המטבע יש קהילה שמרגישה שהמטבע נמכר בתמחור חסר גם זו אינדיקציה חיובית וטובה.
  • האם קל לקנות ולמכור את המטבע? ודאו כי זה אכן מטבע שנסחר בכמה זירות מרכזיות ואם הוא נגיש גם בכסף פיאט. יש מטבעות שקשה להמיר אותם חזרה ואם הנזילות של הכסף שלכם חשובה לכם, נסו להימנע ממטבעות אלו.

נסכם: השקעה במטבע קריפטו היא תמיד סוג של הימור, לכן גם לא מומלץ להיכנס לשוק הזה עם השקעות גדולות (כשהגודל נקבע ביחס ליכולות והפורטפוליו הכללי של כל משקיע). אחרי שזה נאמר אם מתכננים בקפידה, בין אם מדובר בהשקעה ב-ICO חדש ובין אם מדובר ברכישה של מטבע קיים ‘עם פוטנציאל’ אפשר להוריד משמעותית את רמת הסיכון, ובמקרים רבים גם השקעה ראשונית בתחום קטן יחסית עשויה להתגלות בטווח הבינוני כהשקעה שתשיג תשואה מצוינת.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו