שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

האם אפשר להתעשר מביטקוין גם ב-2023?


כל אדם השוקל להיכנס לעסקי הביטקוין ולהפוך למשקיע מן המניין, תוהה לעצמו האם בכלל עוד יש אפשרות להתעשר מביטקוין או שמא כבר פספס את הרכבת. אז היכן הדברים עומדים נכון ל-2021 ולאן הרוח נושבת?

 

bitcoin - ביטקוין

 

כבר יותר מעשר שנים שביטקוין, המטבע המבוזר הראשון בהיסטוריה, מהווה מוקד התעניינות מצד משקיעים בכל רחבי העולם. גם פה בישראל, אחת לזמן מה מדווחות לנו כותרות העיתונים על משקיעים ישראלים שהלכו נגד הזרם ולמרות הספקנים שהקיפו אותם, בחרו להשקיע בביטקוין ובסופו של דבר צחקו כל הדרך אל הבנק.

על פניו, הספקות והחששות מובנים לחלוטין. למרות שחלף יותר מעשור מאז המטבע ביטקוין בא לעולם, עדיין רבים לא מבינים לעומק מה זה בדיוק מטבע וירטואלי, ולכך ניתן להוסיף גם את העובדה שמדובר במטבע בעל שער יציג תנודתי בצורה בלתי רגילה. אך האמת היא שבדיוק בשל כך, השקעה בביטקוין עשויה להשתלם במיוחד.

 

 

ההיסטוריה של התנודתיות של הביטקוין

שנתיים בלבד לאחר הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בביטקוין, המטבע המבוזר הגיע לשער שיא של 32 דולר. נסו לתאר לעצמכם מה היה גודלו של החיוך על פני המשקיעים שחודשים ספורים קודם לכן רכשו יחידות רבות של ביטקוין במחיר של עשרות סנטים ליחידה. אך זה עוד כלום, כי מי שהשכיל לשמור את המטבעות בארנק עוד שנתיים בלבד, גילה כי בנובמר 2013 הגיע שער הביטקוין ל-1,200 דולר.

אז נכון, חודש אחד בלבד מאוחר יותר, בדצמבר 2013, ערך המטבע צלל בצלילה חופשית לכיוון ה-750 דולר ואף נמוך מכך, אך רכבת ההרים שהיא שער הביטקוין לא סיימה את מסלולה בנקודה הזו. תחת זאת היא המשיכה בנסיעתה התנודתית, ולעיתים השער היציג קפץ באלפי דולרים בטווח של ימים ספורים. כך לדוגמה, בין ה-29 בנובמבר ל-17 בדצמבר 2017, השער היציג של ביטקוין זינק מ-11,000 דולר ל-20,000 דולר. כבר בשלב הזה ניתן לנחש מהי התשובה לשאלה הגורלית: “האם אפשר להתעשר מביטקוין”?

 

האם עדיין אפשר להתעשר מביטקוין 2021?

נראה שהביטקוין טרם אמר את המילה האחרונה. רחוק מאוד מכך למעשה. באמצע חודש דצמבר 2020, מחיר הביטקוין שבר את כל השיאים והגיע למחיר של יותר מ-20,000 דולר – עלייה של למעלה מ-100% מתחילת 2020. משקיעים רבים החליטו לעצור בנקודה ההיסטורית הזו. אך אלו שהחליטו להישאר במשחק ונמנעו מלמכור את המטבעות שברשותם, גילו בחודשים ינואר ופברואר (2021), שערך המטבע כבר הרבה יותר קרוב ל-40,000 דולר. אם כך גם לשאלה “האם עדיין ניתן להתעשר מביטקוין ב-2021”, נראה שהתשובה היא “בהחלט כן”.

 

מה אומרים המומחים?

פול טיודור ג’ונס, המנכ”ל והמייסד של Tudor Investment Corporation, טוען שהתפקיד שממלא הביטקוין בעשור השלישי של המאה ה-21 מזכיר לו את התפקיד שמילא הזהב בשנות ה-70. לדבריו, אנו עדים לאינפלציה מונטרית חסרת תקדים של גרסאות הכסף באשר הן, והאסטרטגיה הטובה ביותר למקסום הרווחים היא להיות הבעלים של הסוס המהיר ביותר. לדבריו, ההימור הנכון הוא על ביטקוין.

גם גופים פיננסיים מובילים מביעים אמון גבוה במטבע המבוזר. הכוונה היא, בין השאר, לחברת PayPal, שהודיעה בשלהי 2020 כי תאפשר לרכוש, להחזיק ולמכור ביטקוין באמצעות הפלטפורמה שלה. מטבע הדברים ההכרזה של פייפאל הובילה לזינוק משמעותי בערך הביטקוין.

עדות נוספת לכל זה ניתן למצוא בחברת הפינטק Square של מייסד טוויטר שרכשה באוקטובר 2020 כ-4,709 מטבעות ביטקוין תמורת לא פחות מ-50 מיליון דולר. לדברי מנהלת הכספים של החברה, Square מאמינה שלביטקוין יש פוטנציאל להיות מטבע נפוץ יותר בעתיד, ולכן השקעה בביטקוין היא צעד מובן עבור החברה.

המעניין הוא שחברת Square אינה החברה הציבורית הראשונה הנסחרת בוול סטריט שבחרה להשקיע בביטקוין. קדמה לה חברת MicroStrategy שעד אוקטובר 2020 השלימה רכישה של קרוב ל-40,000 מטבעות ביטקוין כחלק ממדיניות ההשקעה החדשה של חברת התוכנה האמריקאית.

 

השורה התחתונה

הביקוש שהולך וגובר מצד גופים פיננסיים מובילים, ההצטרפות של משקיעים מוסדיים לשוק והמגמה הברורה של התחזקות המטבע בחודשים האחרונים מצביעים על כך שגם היום ניתן להתעשר מביטקוין ויש שיאמרו שהיום יותר מאי פעם. בקרוב אצלכם?



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו