שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

הטרנדים הצפויים בבלוקצ’יין בשנת 2019


 

החודש אנחנו חוגגים יום הולדת עגול ומציינים עשור להשקת הביטקוין והטכנולוגיה החדשה שהוא הביא עמו, הבלוקצ’יין. מה שהתחיל כפתרון ייעודי ל’כסף דיגיטלי מבוזר’, התגלה ככלי מגוון לניהול, אחזור ואבטחת מאגרי מידע מסוגים שונים. בהמשך, עם מהפכת האת’ריום, נוסף לו הממד של ‘חוזים חכמים’ שהרחיב מאוד את פוטנציאל השימושים ואת האפשרויות של פיתוח מערכות ידע שפועלות תוך אוטומציה מלאה, ומעבר לפינה כבר מחכה הדור הבא של הפלטפורמות. באלו סוגים של פלטפורמות ושימושים חדשים ניתקל בשנה הקרובה?

 

ענף הנדל”ן

אם יש תחום כלכלי שהבלוקצ’יין יכול לחולל בו שינוי גדול (וכבר מחולל), זה כנראה ענף הנדל”ן. הייחוס של נכס פיזי לרישום במרשם בעלות ציבורי תמיד היה פתח לצרות. העובדה ששוק הנדל”ן מתבסס על הרבה מאוד מינופים ומשכנתאות רק הופכת את הפלונטר הזה ליותר מסובך, וכמעט מתבקש שתהיה מערכת בלוקצ’יין ותעשה סדר בבלגן המנהלי הזה. יש מדינות, כמו למשל דנמרק, שכבר העבירו את מרשם הקרקעות לפלטפורמת בלוקצ’יין וכנראה שבשנה הקרובה נראה את המגמה הזו רק מתרחבת.

ענף הנדל”ן כולל הרבה רעות חולות כמו חוסר שקיפות בין מוכרים לקונים או היעדר רגולציה אפקטיבית על שוק השכירות. כשלוקחים בחשבון שהתחום הזה מושתת על העברות כספים בהתניות חוזה אפשר להבין למה רבים רואים בו מקרה מבחן שעשוי לקחת את טכנולוגיית ‘החוזים החכמים’ לשלב הבא. חוזה משפטי טוב כתוב בשפה כמעט מתמטית, ואת רוב החוזים אפשר לתרגם לשפת קוד כי הם מבוססים על התניות. כבר היום רואים ניצני פיתוח בכיוון הזה, שיאפשרו ייעול וקיצור תהליכים בחברות נדל”ן גדולות וימנעו טעויות אנוש וזיופים.

 

דיגיטציה של נכסים

המגמה הזו קשורה באופן עקיף למגמות בתחום הנדל”ן, אבל היא מסמנת שינוי עמוק וחד יותר. בעבר התמקד תחום הקריפטו בפלטפורמות שסחרו בנכסים שבמהותם היו דיגיטליים. הביטקוין ומרבית האפליקציות על רשת האת’ריום הם דוגמה מצוינת. בינתיים קרו שני תהליכים מקבילים שהביאו אל הטרנד החדש נכסים ממשיים שמקבלים ביטוי דיגיטלי, או אם תרצו נכסים דיגיטליים עם גיבוי ממשי. הראשון היה התהליך הטבעי בו עוד פלח של פוטנציאל של טכנולוגיית הבלוקצ’יין נחשף – כמו שראינו, כשענף הנדל”ן זיהה את התועלת במתן ביטוי דיגיטלי של נכס ממשי על פלטפורמות בלוקצ’יין. השני היה המשבר ואובדן האמון של המשקיעים והרגולטור בהנפקות ICO. בניסיון למצוא פתרון שירגיע את הציבור ויעצור את הסחף פותח זן חדש של הנפקות, שהטוקנים שחולקו בהן ייצגו רישום במציאות, מה שנותן למשקיע סוג מסוים של ביטחון. המעבר מ-Utility Tokens לכיוון Security Tokens מעמיק את הקשר בין עולם הקריפטו לכלכלה המסורתית, ובמושגים של ‘אימוץ טכנולוגי’ אלו חדשות מצוינות לעולם הבלוקצ’יין. וזו מגמה שכבר אפשר להרגיש בשטח.

 

הכול סחיר

גם המגמה הבאה שנסקור מתחברת וממשיכה באופן טבעי את הטרנד של Security ,Tokens בו הרגע נגענו. ההכרה, כי כמעט כל דבר יכול לקבל ביטוי דיגיטלי ובהמשך להימכר ולהיסחר, מחלחלת יותר עמוק ממה שחושבים. אחד המקומות שרואים את זה הוא באפליקציות הימורים שפועלות על את’ריום, שמאפשרות להמר על כל דבר ולתת לו ביטוי מתמטי על בלוקצ’יין. במבט ראשון חלק מהאפשרויות נראות הזויות (למשל, הימור על תוחלת חיים של אדם מסוים), אבל זה גם פותח את הדלת לתחומים חדשים כמו תחום הביטוח, שבמידה רבה פועל על הנחות עבודה דומות. אחרי הכול, מה זה אקטואריה אם לא סוג של ‘הימור על תוחלת חיים’. כניסה של הבלוקצ’יין לתחום הביטוח יכולה לייעל את הענף (ולהוריד עלויות לצרכן) באופן דרמטי, וקרוב לוודאי שבשנה הקרובה נראה פלטפורמות שינסו לחדור גם לאזור הזה.

 



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו