שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

מה הסיבות להתאוששות האת’ריום?


 

2018 היתה שנה קשה לקריפטו. הביטקוין, שבדצמבר 2017 הגיע לשיא, היה רוב השנה במגמה של ירידות שערים ואיבד כשמונים אחוז מערכו. אלטים חדשים פחות מוכרים נמחקו. אבל מי שספגה את הפגיעה הקשה ביותר, ביחס למעמדה בתחום הקריפטו, היתה כנראה רשת האת’ריום. בשורה התחתונה זה בא לידי ביטוי בהתרסקות שעבר מטבע האת’ר בשנה האחרונה. מנקודת השיא של כל הזמנים, כשיחידת את’ר אחת נסחרה ב-1,448 דולר, הערך של המטבע צנח ל-83 דולר ליחידה.

 

נסיבות ייחודיות מדאיגות

עבור משתמשי רשת האת’ריום והמשקיעים במטבע זו בהחלט היתה שנה עגומה, אבל מה שבאמת הדאיג היה העובדה שהתרסקות של את’ריום לא היתה רק תולדה של מגמות השוק. התרסקות את’ריום נבעה מתהליכים ספציפיים שנגעו לפלטפורמה עצמה. במובן מסוים ניתן אפילו לטעון שחלק ניכר מהדינמיקה שגרמה לירידות בכל השוק נבעו מהבעיות של את’ריום ולא להפך.

בשביל להבין למה זה קרה כדאי להיזכר בתפקיד המשמעותי של את’ריום באקו סיסטם של עולם הקריפטו. זה לא רק התפקיד ההיסטורי שלה כמי שהעבירה את הבלוקצ’יין לעידן ‘החוזים החכמים’. בשנים האחרונות משמש האת’ר, לצד הביטקוין, מטבע-על שבאמצעותו מתבצע חלק גדול מהסחר במאות מטבעות אחרים. למעשה, את’ריום היא סוג של ‘רחם’ שדרכו באו הרבה מאוד מטבעות קריפטו לעולם. כזכור, אחד השימושים של רשת האת’ריום הוא הנפקות ה-ICO. התמורה למשקיעים בהנפקות האלה הם ‘טוקנים’ שמבוססים על ה-ECR-20, הטוקן שהאת’ריום יודע לנפק. לגבי רוב הטוקנים האת’ר הוא גם המטבע היחיד דרכו ניתן לרכוש אותם ולהמיר אותם. ההנפקות האלה ותועפות הטוקנים שהן יצרו העניקו לאת’ריום כוח רב בקריפטוספרה. הם גם שימשו תפקיד משמעותי בהתרסקות שלה. למרות הצלחות נקודתיות, בעיקר בשנים הקודמות, מרבית הנפקות ה-ICO  התרסקו. זה קרה כי הן לא היו מוצלחות ונתפרו ברישול ובמקרים מסוימים התגלו כהונאה של ממש. הציבור איבד אמון בשיטת ה-ICO, זה פגע באת’ריום והשפיע בצורה כזו או אחרת (בעיקר לרעה) על מרבית הטוקנים מבוססי ECR-20.

בעיה נוספת שפגעה אנושות באת’ריום היתה סוגיית ה-Scalability, או היכולת של הפלטפורמה לבצע פעולות. כמו בביטקוין לפניה, גם באת’ריום נוצרו ‘פקקים’. אפליקציות פעלו לאט מאוד והעמלות הרקיעו לשחקים. זה הוביל לנטישה של משתמשים רבים ומעבר לפלטפורמות חדשות שהתחילו להבשיל. המצב של את’ריום לא נראה מזהיר והאת’ר אפילו איבד את מקומו הנצחי בדירוג, שני רק לביטקוין, ו’הידרדר’ למקום השלישי.

 

סימנים של אופטימיות זהירה

למרות מה שכתבנו עד כה, השבועיים האחרונים של דצמבר 2018 והשבוע הראשון של ינואר מצביעים על כך שהשמועות על מותו של האת’ר היו מוקדמות מדי. בשבוע אחד בסוף דצמבר זינק מחיר האת’ר ב-66% ולקראת השבוע השני של ינואר הוא כבר הגיע לשער של 156 דולר ליחידה, הרבה פחות מה-1448 ההיסטורי אבל מאוד מרשים ביחס ל-83 של ראשית דצמבר. הוא גם כבש בחזרה את המקום השני בדירוג. למה זה קרה ולמה יש מקום להיות אופטימיים שהמגמה תימשך? ראשית, כמו שהזכרנו, אי אפשר להגזים בחשיבות של את’ריום באקו סיסטם של תחום הקריפטו. גם אם מחיר השיא של המטבע גילם בועה מסוימת, כנראה שלא היתה הצדקה לשפל אליו הידרדר המטבע. את’ריום היא עדיין פלטפורמה מאוד פופולרית שנותנת מענה לצרכים אמיתיים ולמרות המשברים יש הרבה אפליקציות מעניינות בקנה. בנוסף, את’ריום עשתה צעדים שעשויים לפתור את בעיית ה-Scalability. כבר היום המצב ברשת טוב יותר וב-14 בינואר צפויה ההשקה של העדכון החשוב ‘קונסטנטינופול’ שצפוי לשפר את המצב משמעותית ולסלול את הדרך לעדכונים נוספים, שיביאו לשינוי שיטת האימות בפלטפורמה. לכן רבים צפו שיהיה תיקון, וגם בבמה זו הערכנו לפני כמה שבועות ששנת 2019 עשויה להביא עמה מפנה חיובי לאת’ריום. בזהירות הנדרשת אפשר לקבוע שהמפנה החיובי הזה הגיע.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו