שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

5 מגמות במסחר בקריפטו ב-2019


אם שנת 2017 נחשבה ל’שנת האופוריה’ בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים, במהלכה שערי המטבעות הרקיעו לשחקים, שחקנים חדשים נכנסו והנפקות ICO גרמו למשקיעים להתנהג כמו בתקופת ‘הבהלה לזהב’ – המכה הגדולה שניחתה על התחום בחודש דצמבר של אותה שנה גרמה לרבים לסמן את 2018 כ’שנת הסוף’, השנה בה ‘בועת הקריפטו’ תתפוצץ. אנחנו תכף באוגוסט 2018, שוק הקריפטו אמנם ספג שורה של מהלומות והנפח הכללי שלו הצטמצם, אבל הוא לא הלך לשום מקום ועושה רושם שהוא הולך להישאר חי ובועט בעתיד הנראה לעין. הנה כמה מגמות שמומלץ לשים לב אליהן ולראות לאן הן מתפתחות בעתיד הקרוב.

טרנדים עכשוויים במסחר במטבעות דיגיטליים

1. שינויים בשוק ה-ICO

שוק הנפקות ה-ICO עתיד לעבור כמה שינויים בזמן הקרוב וכדאי להיות מודעים להם. אנחנו לא מדברים על ההתפקחות הכללית והאופן המחמיר יותר שבו הציבור מתייחס להנפקות האלה מאז ההתרסקות שהענף חווה בסוף השנה שעברה, אלא על שינויים מבניים ברגולציה ובאופי ההנפקות. יותר ויותר מדינות מטילות הגבלות על הנפקות כאלה. סין וקוריאה אסרו הנפקות כאלה כבר במהלך 2017 וגם השוק האמריקאי הולך ונהיה קשוח יותר (הנפקות ICO בשוק האמריקאי עלולות לגלות ששינו את חוקי המשחק תוך כדי ההנפקה) ויש מגמה שכל הפעילות בתחום הזו עוברת למספר מצומצם של מדינות שמגלות גישה יותר ליברלית בנושא הזה כמו, למשל, שווייץ.

 

2. קניית טוקנים בשלב טרום-ההנפקה

חידוש נוסף שיש בתחום הזה הן רכישה של טוקנים בפריסייל – כלומר לפני שההנפקה יוצאת לדרך. עבור החברות המנפיקות הסידור הזה מייצר יותר נזילות ערב ההנפקה, והמשקיעים נהנים ממחירי פריסייל שעשויים להיות נמוכים בחצי מהמחיר בזמן ההנפקה הרשמית. מצד אחד רכישה של טוקן בשלב קדם הנפקה מגדילה את הסיכון בתחום שכבר היום נחשב ל’השקעה בסיכון גבוה’; מצד שני רכישה במחיר פריסייל יכולה להיות מאוד אטרקטיבית עבור משקיעים לטווח קצר שיכולים לממש רווח נאה כבר בשלבים ראשוניים.

מגמה נוספת היא סוף עידן הדומיננטיות של רשת האת’ריום כזירה להנפקות ICO, היא עדיין תהיה זירה משמעותית אך במקביל יגדל חלקן של פלטפורמות חדשות כמו הניאו.

 

3. העדפה של פלטפורמות על פני אפליקציות

בהמשך לסעיף הקודם אחת המגמות הבולטות שרואים בתחום הנפקות ה-ICO היא העדפה בולטת בקרב המשקיעים לכיוון פלטפורמות על חשבון האפליקציות. הרציונל בגישה הזו הגיוני. גם כי הנפקות ה-ICO הכי מוצלחות היו בגזרת הפלטפורמות (עיין ערך את’ריום) וגם בשונה מאפליקציות, שתלויות מאוד בטיימינג ולרוב אם הן נכשלות אז הן פשוט ‘נכשלות’, לפלטפורמות מעצם הגדרתן יש אורך נשימה ארוך יותר וסיכויי הצלחה גדולים יותר. המגמה הזו מייצרת בעיה לא פשוטה למפתחי האפליקציות (ובאופן עקיף גם לפלטפורמות – כי אם אין אפליקציות לא צריך פלטפורמות), והשוק יצטרך למצוא דרך לאזן את העניין הזה, והמפתחים ישכילו להציע אפליקציות חכמות שמספקות מענה לצרכים אמיתיים.

כאן המקום לציין שבמציאות שוק כזו משקיע שיצליח לזהות אפליקציה מוצלחת שתעבור את תקופת ‘מחלות הילדות’, עשוי לעשות רווח נאה כי סף הכניסה נמוך ואפליקציות שכן מוכיחות את עצמן מקפיצות את ערך הטוקנים.

 

4. השמועות על מותו של הביטקוין היו מוקדמות

אחרי הירידות הגדולות שחווה הביטקוין היו מי שסברו ששיאו של הביטקוין נמצא מאחוריו. אל התחושה הכללית הזו הצטרפה הבעיה האובייקטיבית הגדולה שיש לרשת הביטקוין – Scalability. הרשת שבקונפיגורציה הראשונית שלה מסוגלת לאשר רק 7 עסקאות בשנייה, קרסה תחת העומס. הפקקים הדיגיטליים בהמתנה ל’אימות’ גרמו לכך שלקח ימים להשלים עסקה – במציאות תנודתית, שלעתים תגובה מהירה ברמה של שניות יכולה לעשות את ההבדל בין ‘רווח’ ל’הפסד’, זה הפך לבעיה מאוד רצינית.

דווקא בעניין הזה יש חדשות טובות, לאחרונה נוספו לרשת הביטקוין כמה פלטפורמות חיצוניות כמו רשת ליטנינג (Lightning Network) שנותנות מענה סביר לבעיה ומסמנות קריאת כיוון לפתרונות יעילים יותר בהמשך. בנוסף, למרות הירידות, הביטקוין ממשיך להיות המטבע הקריפטוגרפי הסחיר ביותר ומעגל המשתמשים והעסקים שעושים בו שימוש כאמצעי תשלום רק מתרחב. כך שבעתיד הנראה לעין ממש אין סיבה לברוח או לדלל החזקות בביטקוין.

 

5. קניית מטבעות קריפטו תיעשה פשוטה יותר

המגמה הזו הנה בגדר חדשות מצוינות עבור הצרכן הישראלי. כל מי שקנה (או ניסה לקנות) מטבעות קריפטו יודע שזו משימה מאתגרת. העובדה שאין בישראל זירת מסחר מבוזרת אמיתית פתחה את הדלת למתווכים שלא תמיד מעניקים שירות מקצועי או אמין ולרוב גובים עמלות גבוהות במיוחד.

בעולם כבר פועלות מערכות ידידותיות כמו למשל אפליקציית רובין הוד (Robinhood), שמאפשרות לרכוש מטבעות קריפטו בכסף פיאט תמורת עמלות סבירות ובקרוב אנו צפויים לראות פתרונות נוחים, נגישים והוגנים יותר גם בשוק הקריפטו הישראלי.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו