שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

איך לקנות ביטקוין בישראל ב-2023?


קניית ביטקוין בישראל

 

אחד הדברים ששנת 2020 לימדה אותנו הוא שהמטבעות הדיגיטליים, ובעיקר הביטקוין, הם כאן בשביל להישאר. משבר הקורונה רק הבליט את הצורך באמצעי תשלום דיגיטליים אמינים. זאת ועוד, אפילו גורמים שעד היום התייחסו אל הביטקוין באופן צונן, כמו הרשויות הפדרליות בארצות הברית, הגמישו את היחס שלהם כלפי הביטקוין.

 

המגמה הזאת הכניסה למגרש הקריפטו שחקנים משמעותיים כמו פייפאל (בעניין הזה נרחיב בהמשך). גם הישראלים לא נותרו אדישים והביקוש המקומי לביטקוין מאמיר. על רקע זה הכנו עבורכם סקירה קצרה על הדרכים העיקריות בהן ניתן לרכוש ביטקוין בישראל.
 

למידע מקיף על ארנקים דיגיטליים.


BuyBitcoinsWithUsdEur

 

שלב ראשון: ארנק דיגיטלי

הביטקוין, כמו כל מטבעות הקריפטו, קיים רק באופן דיגיטלי כרישום מבוזר על הבלוקצ’יין (שהוא יומן דיגיטלי שמתעד את כל העסקאות). בזכות התכונה הזאת הביטקוין הוא גם חסין לזיופים. מנגד, בשונה מכסף רגיל אי אפשר לשמור את הביטקוין בארנק וגם לא בחשבון בנק.

לפיכך, מי שמעוניין להחזיק או לסחור בביטקוין נדרש לתוכנה ייעודית שמאפשרת לאחסן ולשייך מטבעות דיגיטליים לכתובת משתמש ספציפי ולאפשר העברה למשתמשים (כתובות) אחרים.

התוכנה הזאת נקראת ארנק דיגיטלי, רק אחרי שיהיה ברשותכם ארנק דיגיטלי תוכלו לקנות ביטקוין.

 

רכישת ביטקוין בצ’יינג’ (חלפן)

הדרך הכי פשוטה לרכוש ביטקוין היא כמו הדרך לרכוש כל מטבע זר אחר – כלומר לגשת לחלפן (צ’יינג’). לשיטה הזו כמה יתרונות בולטים:

  • שער הקנייה והמכירה קבוע וחשוף, כך שמי שרוכש את המטבע יודע בדיוק איזה סכום ביטקוין יקבל.
  • בהנחה שהולכים לחלפן מוכר ומפוקח, השיטה הזו גם מאוד בטוחה.
  • כפי שהזכרנו, השיטה הזו מאוד קלה ופשוטה ולא דורשת ממי שרוכש את הביטקוין שום ידע מוקדם.

 

אחרי שזה נאמר, בעת הנוכחית, חנויות הצ’יינג’ לא ערוכות להחליף ביטקוין ולכן מי שמחפש צ’יינג’ לביטקוין צריך לחפש כזה במרחב הקיברנטי.

בפועל, עבור מי שרוצה להמיר שקלים ישירות לביטקוין יש כמה אופציות מומלצות.

אופציה אחת היא חברת ביטס אוף גולד הפועלת בשוק כבר מאז 2013. ביטס אוף גולד מאפשרת רכישה של ביטקוין הן באמצעות העברה בנקאית והן באמצעות כרטיס אשראי, והחברה אפילו מפעילה מספר כספומטים שבהם ניתן לרכוש ביטקוין בתמורה לשקלים במזומן (אך לא ניתן להמיר באמצעותם ביטקוין לשקלים). שני כספומטים כאלה נמצאים בתל אביב, אחד בירושלים, אחד בהרצליה ואחד בנתניה.

החיסרון הגדול של רכישת ביטקוין באמצעות ביטס אוף גולד הוא העמלה הגבוהה – 5% מכל עסקה. לכן, השיטה הזו פחות מתאימה לעסקאות גדולות.

אופציה אחרת היא דרך האתר צ’יינג’לי, המאפשר קנייה והמרה של כל מטבעות הקריפטו, כולל קנייה של ביטקוין בשקלים, למשל.

זירת מסחר

קניית ביטקוין בזירת מסחר (בורסה) שונה מאוד מרכישה מצ’יינג’ ודורשת הרבה יותר ידע ותשומת לב אקטיבית מצד הקונה. זירת המסחר היא למעשה מקום מפגש דיגיטלי שמפגיש בין מוכרים לקונים. כדאי לשים לב שבשונה מרכישה אצל חלפן כשרוכשים (או מוכרים) ביטקוין בזירת מסחר שער החליפין המדויק נקבע לפי רמת ההיצע והביקוש של השוק. גם פה עבור מי שמעוניין לבצע את הרכישה בשקלים יש רק זירת מסחר ישראלית בעלת נפח ומוניטין. אנחנו מדברים על Bit2C, או כפי שהיא מוכרת יותר ביטוסי.

מי שירצה לרכוש ביטקוין בביטוסי, שנוסדה ב-2014, יצטרך להפקיד בזירה שקלים. היתרון הגדול של קניית ביטקוין באמצעות ביטוסי ביחס לרכישה אצל חלפן הוא שהעמלה עבור כל עסקה היא בסך 1% בלבד.

 

קנייה פנים אל פנים

מבחינות רבות הביטקוין נולד כדי לאפשר לשני אנשים או צדדים לבצע עסקה ישירה ללא צד שלישי וכמובן ללא שום עמלה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות קבוצות פייסבוק שבהן אנשים מפרסמים את כמות הביטקוין שהם רוצים למכור ואת המחיר שהם מבקשים בשקלים, וקונים יכולים להתקשר מולם ישירות. העובדה שלא צריך לשלם עמלה לאף אחד, בהחלט הופכת את השיטה הזו לאטרקטיבית. מנגד, הניסיון המצטבר מגלה שככל שהדברים נוגעים בבטיחות השיטה הזו פחות מומלצת ומהווה פתח למעשי נוכלות.

 

פייפאל (Paypal) קניית ביטקוין דרך

בחודש אוקטובר האחרון, בעקבות שינוי רגולציה בארצות הברית, הודיעה חברת פייפאל שהיא מאפשרת תשלומים בביטקוין. מדובר בלא פחות ממהפכה, שגם הזניקה את מחירי הביטקוין בחודשים האחרונים לשיאים חדשים. במקביל ענקית התשלומים הבינלאומית גם יצרה זירת מסחר בשם itBit שתאפשר לא רק תשלומים בביטקוין אלא גם קנייה ומכירה של ביטקוין. נכון לעכשיו האופציה הזו קיימת רק בארצות הברית, אך בקרוב היא צפויה להתרחב למדינות אחרות ויש להניח שישראל תהיה ביניהן.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו