שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

מדריך לארנקים דיגיטליים


טכנולוגיית הבלוקצ’יין ומטבעות הקריפטו שהתפתחו ממנה היוו לא פחות ממהפכה בעולם הפיננסים. על אף שהתחום עוד נמצא יחסית בחיתוליו, אין כל ספק שהוא טומן בחובו פוטנציאל אדיר. אם עד לאחרונה נחשבו המטבעות הדיגיטליים מעין אפיק השקעה לבעלי אמצעים בלבד, בשנים האחרונות עלתה הפופולריות של המטבעות, ובעיקר של הביטקוין, גם בקרב הציבור הרחב.

כדי להשתמש במטבעות דיגיטליים בנוחות ובביטחון, נזדקק לארנק דיגיטלי. מה זה בדיוק ארנק דיגיטלי? מה ההבדל בין סוגי הארנקים הדיגיטליים השונים ואיך לבחור את הפתרון האידיאלי? תשובות בהמשך.

מה זה בעצם ארנק דיגיטלי?

הביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפיים הם למעשה מטבעות וירטואליים לחלוטין. לכן, כדי להחזיק ולהשתמש בהם באופן מאובטח יש צורך בפתרון דיגיטלי.

הארנק הדיגיטלי הוא למעשה פתרון תוכנה מתקדם המחובר אל רשת הבלוקצ’יין של המטבע הדיגיטלי. לכל ארנק יש כתובת ייחודית ולה מפתח אישי המורכב מאותיות ומספרים ומוצפן בקוד מאובטח במיוחד, הנחשב לכמעט בלתי ניתן לפיצוח. את הארנק הדיגיטלי אפשר להתקין על המחשב האישי או במכשירים ניידים, את הקוד אפשר לשמור אפילו על פתק הכתוב ביד.

חשוב להדגיש – המפתח האישי מהווה תנאי הכרחי לשימוש במטבע ולתבוע בעלות עליו. ללא המפתח למעשה אין לנו כלל מטבע דיגיטלי. במילים אחרות, לערכו של המטבע הדיגיטלי אין כל משמעות ללא המפתח האישי. וכבר היו סיפורים על מתעשרי ביטקוין שאיבדו את הקוד לארנק הדיגיטלי וגם כמה מיליוני דולרים על הדרך. לכן, חשוב שנשמור לשמור על המפתח לארנק מכל משמר ולוודא כי הוא מגובה היטב, שכן יהיה כמעט בלתי אפשרי לשחזר אותו.

 

אילו סוגי ארנקים דיגיטליים קיימים?

ניתן לחלק את הארנקים הדיגיטליים לשני סוגים עיקריים:

ארנקים דיגיטליים “קרים”

כלומר, ארנקים שאינם מחוברים לרשת. במובנים רבים, הארנקים הדיגיטליים הקרים נחשבים לבטוחים בהרבה, מאחר שמדובר בפתרון שאינו חשוף לרשת ולכן גם בטוח מפני ניסיונות פריצה.

אלו כמה מהארנקים הקרים הנפוצים:

  • ארנק נייר – האמצעי הבסיסי והפשוט ביותר. אם נבחר בארנק נייר, נקבל פשוט דף שעליו יופיע המפתח.
  • ארנק חומרה – כלי אחסון נתונים הדומה למראית עין לכל דיסק און קי, אך עם הצפנה בסטנדרטים יוצאי דופן וחסינות מוחלטת למתקפות סייבר ווירוסים. פתרון זה נחשב כיום למאובטח ביותר מבין הארנקים הקרים. ארנקי החומרה המובילים כיום בשוק מגיעים עם מסך מובנה המאפשר לצפות ביתרה ולבצע עסקאות בקליק.
  • ארנק תוכנה קר – לבסוף, קיימים פתרונות תוכנה שניתן להתקין על המכשיר הדיגיטלי ללא חיבור לרשת. חשוב לוודא כי המכשיר אכן מנותק לחלוטין מהרשת וללא כרטיס SIM וכי מותקנת עליו תוכנת אבטחה אמינה ואיכותית.

ארנקים דיגיטליים “חמים”

ארנקים דיגיטליים המחוברים לרשת אומנם נחשבים לפחות מאובטחים, אך הם נוחים מאוד לשימוש. לכן מי שיבחר בפתרון איכותי ועם סטנדרט אבטחה גבוהה, יוכל ליהנות מכל העולמות. את הארנקים החמים ניתן לחלק לשלושה סוגים עיקריים:

  • ארנק באתר – ניתן לאחסן ולנהל את המטבעות הדיגיטליים דרך אתר ייעודי. על אף שמדובר בפתרון נפוץ יחסית, חשוב לציין כי הוא הכי פחות בטוח לשימוש מבין כלל הארנקים. האתר חשוף לניסיונות פריצה וקיים סיכון גבוה ליפול לניסיונות פישינג ומתקפות הנדסה חברתית. במידת האפשר, מומלץ להיעזר בפתרונות אחרים.
  • ארנק סלולרי – אפליקציה ייעודית המופעלת מהסמארטפון. היתרון העיקרי הוא כי המטבע הדיגיטלי מלווה אותך לכל מקום מהמכשיר הנייד והשימוש הוא נוח מאוד. פתרונות כמו Electrum ו-Edge הם מהפופולריים ביותר ומאפשרים להחזיק מגוון רחב של מטבעות דיגיטליים ומציעים פתרונות אבטחה מתקדמים.
  • ארנק דסקטופ – תוכנת מחשב המחוברת לרשת לניהול הרשת. לרוב מדובר בפתרונות תוכנה בקוד פתוח המאפשרים התאמה אישית וגישה נוחה.

בשורה התחתונה, השיקולים בבחירת ארנק דיגיטלי מורכבים ממדדי אבטחה ונוחות שימוש. על אבטחה כמובן לא מומלץ להתפשר, אבל אפשר להתנסות בסוגי ארנקים שונים כדי למצוא את הכלים הנוחים ביותר לשימוש. כשנמצא את הפתרון האידיאלי, השימוש במטבע הדיגיטלי יהפוך לטבע שני.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו