שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

איך למכור ביטקוין?


איך למכור ביטקוין

כל מי שרוצה למכור מטבע כלשהו, ולא משנה אם מדובר בביטקוין, דולר, יורו, אתריום או מטבע קריפטו אחר, רוצה שהתהליך יהיה מהיר, זול ופשוט לביצוע עד כמה שאפשר.

 

תהליך קניית ביטקוין נחשב יחסית פשוט:

השלב הראשון הוא קניית ארנק דיגיטלי (או ארנק ביטקוין), למעשה זו תוכנה שעוזרת לנהל את מאגר הביטקוין. לאחר שמתקינים את התוכנה, מקבלים כתובת ביטקוין, בדומה לכתובת אימייל שיש לכל אחד.

לאחר יישום שלב הבסיס ישנן מספר אפשרויות לקניית ביטקוין:

בכל אחת מהאפשרויות יש נתיב הקנייה שונה, העמלות משתנות, זמן לביצוע וכדומה. כאשר רוצים לממש את הביטקוין שכבר קניתם, נשאלת השאלה איך למכור אותו?

 

כמה נקודות לפני שמוכרים ביטקוין:

  • להחליט באיזה סוג מטבע רוצים לקבל את התמורה על המכירה: האם מעוניינים למכור את מטבעות הביטקוין ולקבל תמורתם דולרים, יורו או מטבעות פיאט אחרים? נזכיר כאן שבשפה הכלכלית, כסף פיאט הוא המטבע הרשמי של כל מדינה.

לכן חשוב להחליט באיזה מטבע רוצים את התמורה על מכירת הביטקוין – האם במטבע פיאט או  במטבע קריפטו אחר? זהו נתון שיעזור גם לבחור בהמשך את הפלטפורמה המתאימה לעסקה, מאחר שלא כל פלטפורמה תומכת בכל סוגי מטבעות הפיאט או הקריפטו.

  • לבדוק את הרגולציות: לכל מדינה יש חוקים ורגולציות משלה לגבי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו. לכן מומלץ לשים לב באיזו מדינה מתכננים לעשות את העסקה, ובמה זה כרוך. חשוב במיוחד לשים לב לנושא המיסים, שיכולים להגדיל את עלויות המכירה.
  • להחליט כיצד רוצים לקבל את התמורה:
    • האם מעוניינים לקבל את התמורה ישירות לזכות כרטיס האשראי?
    • האם מעדיפים שהכסף יגיע לחשבון הבנק?
    • האם רוצים את התמורה במזומן?
    • האם מעוניינים לקבל את הכסף באמצעות פייפאל?

כל זה יעזור להחליט מהי הדרך האופטימלית ביותר לביצוע המכירה.

במכירת ביטקוין, ישנן מספר אפשרויות למימוש:

באמצעות חלפני ביטקוין – אלו הן חברות המאפשרות מסחר במטבעות קריפטו. חברות אלו משמשות כמתווכות בין קונים למוכרים, ומרוויחות כסף באמצעות העמלות ודמי העסקה שהן גובות. אחד היתרונות של חלפני ביטקוין הוא שהם ידידותיים למשתמשים, מה שמאפשר תהליך מכירה פשוט וקל. אך מומלץ לעשות סקר שוק לגבי גובה העמלות. חברות אלו אמורות להיות אמינות ובעלות כל האישורים הרגולטורים, כך שהתהליך יכול להיות שקט ומסודר.

 

בורסת מסחר – בורסות המסחר של מטבעות דיגיטליים הן פלטפורמות מקוונות המפגישות בין מי שמעוניין לרכוש ביטקוין למי שרוצים למכור. באמצעותן ניתן להחליף נכסים דיגיטליים, מטבעות ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים על בסיס שווי שוק של אותם נכסים, כמו בכל בורסה.

זהו תהליך מכירה מעט יותר מורכב ויש צורך במידע על עולם המסחר הדיגיטלי. התהליך דורש הרשמה לפלטפורמה הנבחרת, הפקדה של המטבעות בזירת המסחר (במקרה הזה, בארנק הבורסה) והיתרה שנרשמת עומדת לרשות המוכרים. רק אז אפשר להתחיל לארגן את המכירה, לפי התנאים של  המסחר ושל הקונה הפוטנציאלי. העמלות על מכירות וקניות בבורסה זולות מאלו של החלפנים בדרך כלל.

 

באמצעות מכירה לאדם פרטי – ניתן לומר באופן מובהק שזו דרך המכירה הזולה ביותר, אך היא נחשבת להכי פחות בטוחה. אפשר לחפש בעזרת פלטפורמות חברתיות כגון פייסבוק אנשים המעוניינים לקנות, אך מוטב לנהוג זהירות בתהליך המכירה. מומלץ לפגוש את הקונה באופן אישי ולבצע את העסקה פנים מול פנים, הן את חלק קבלת התמורה במזומן, והן את הפקדת הביטקוין בארנק של הקונה. עסקאות מרחוק פחות מקובלות במקרה כזה, בגלל האפשרות להונאה.

 



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו