שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

NFT – על הבאזזוורד החדש בעולם הקריפטו


NFT, הבאזוורד האחרון בעולם הבלוקצ’יין הצליח לגלוש ממדורי הכלכלה ולהפגיש בין אמנות, אינטרנט, חתולים ומיליוני דולרים.

 

אז מה זה בדיוק NFT?

NFT הוא ראשי תיבות של Non-fungible token, בתרגום חופשי מטבעות שאינם ברי-חליפין. בניגוד למטבעות קריפטו (או מטבעות פיאט), שהם ברי חליפין, NFTs אינם ניתנים להחלפה במטבע שווה ערך אחר. לשם השוואה, ביטקוין, כמו הדולר, הוא מטבע בר-חליפין – ערכם של כל מטבעות הביטקוין הוא זהה ואפשר להחליף כל ביטקוין אחד בביטקוין אחר.

אבל יצירות אמנות, פריטי אספנות ואפילו נדל”ן אינם ברי-חליפין. NFTs הם נכסים דיגיטליים ייחודיים הנמצאים במערכת בלוקצ’יין (לרוב את’ריום) ומכילים קודים וסימנים מזהים ייחודיים המגנים עליהם מפני שכפול וחיקוי.

NFT התפרסם לראשונה ב-2017 עם CryptoKitties, משחק מחשב המבוסס על מערכת את’ריום, שבזמנו היה אחראי ל-95% מהתעבורה ברשת הבלוקצ’יין. בזמנו העריכו כי מדובר בטרנד חולף, אבל מה זה מיליון דולר על קנייה ומכירה של איורים דיגיטליים של חתולים לעומת הסכומים שנזרקו בשבועות האחרונות על NFTs. כמה דוגמאות מהשבועות האחרונים:

  • האתר NBA Top Shots גרף 10 מיליון דולר ממכירות של רגעים מתועדים ממשחקים.
  • עבודת אמנות דיגיטלית (למעשה, קובץ JPEG שכל אחד יכול להוריד למחשבו האישי) שברה שיאי מכירות ונמכרה ב-69 מיליון דולר במכירה פומבית.
  • גיף (די פרימיטיבי) של חתול ((Nyan Cat נמכר ביותר מחצי מיליון דולר.
  • הזמרת גריימס מכרה עבודת וידאו דיגיטלית בסכום של כ-6 מיליון דולר.
  • ג’ק דורסי, מייסד טוויטר, הציע למכור את הציוץ הראשון שלו ברשת החברתית למרבה במחיר (נכון למועד כתיבת שורות אלה, ההצעה הגבוהה ביותר עומדת על 2.5 מיליון דולר).

 

 

איך NFT עובד?

NFT התפתח מהמערכת ERC-721, שפותחה בידי המפתחים של החוזה החכם ERC-20. המערכת ERC-721 למעשה קבעה את הסטנדרט להחלפה והפצה של מטבעות המשמשים במשחקי מחשב, הכולל את פרטי הבעלים, אבטחה, מטא-דאטה וכו’. מערכת ERC-1155 לקחה את הסטנדרט צעד אחד קדימה, הקטינה את העלות על אחסון ועסקאות ואפשרה איחוד של טוקנים לא חליפיים לחוזה אחד.

ברמה התאורטית,NFT  יכול לעזור להנגיש את ההשקעה בקריפטו גם לאנשים שמתקשים לעקוב אחרי גרפים, וגם לאפשר לאומנים דיגיטליים, מעצבים ויצרני תוכן לראות חלק מהכסף שזורם בעולם ההשקעות במטבעות קריפטו. בפועל, תהליך הקנייה והמכירה הוא מסורבל למדי, אפילו בהשוואה להחלפה של מטבעות קריפטו, והוא דורש גם ארנק את’ריום וגם עמלות גבוהות למדי.

 

האם כדאי להשקיע ב-NFT?

עדיין מוקדם לדעת האם NFT הוא בועה או שהוא ישנה גם את עולם האמנות וגם את הקריפטו. נכון לעכשיו, המרוויחים העיקריים הם הספקולנטים המשקיעים בעבודות NFT, וגם הפלטפורמות המאפשרות את ההשקעה ב-NFT, בינתיים בעיקר את’ריום, אבל גם טרון ומטבעות אחרים עובדים על מערכות למסחר ב-NFT.

 



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו