שווי שוק כולל :
שווי שוק ביטקויין :
שווי שוק לייטקויין :
מחיר ביטקויין :

איך להמיר ביטקוין לשקלים ולכסף פיאט?


אחת הבעיות שמקשות על מחזיקי הביטקוין היא שלא כל כך פשוט להמיר אותו לכסף מזומן. מאחר שהרוב המוחלט של הפעילות העסקית והצרכנית שלנו לא יכולה להתבצע באמצעות מטבעות קריפטו, יש חשיבות גדולה להמרה מהירה ואמינה שהיא תנאי בסיסי לנזילות. אחרי הכול, אתה יכול להיות מיליונר בביטקוין אבל בשביל ללכת למכולת עדיף שיהיו לך כמה שקלים בארנק, או לפחות יתרה בחשבון הדולרים בבנק.

BuyBitcoinswithVisaMcCard

איך להמיר ביטקוין לכסף מזומן? שתי גישות עיקריות

יש כרגע שתי גישות עיקריות אפשריות להמרת ביטקוין למטבע פיאט: המרה באמצעות זירת מסחר ריכוזית, והמרה בבורסה מבוזרת בגישת P2P (Peer to Peer) שנעשית ישירות מול אדם שמעוניין לרכוש את הביטקוין שאתם רוצים למכור ולקבל תמורתו מטבע קשיח כמו יורו או דולר.

 

המרת ביטקוין ומטבעות דיגיטליים באמצעות זירות מסחר ריכוזיות

המרה באמצעות זירת מסחר ריכוזית נחשבת קלה ופשוטה יותר לביצוע, לכן המחזורים הגדולים של העסקאות (כולל המרות) מתבצעים בזירות אלה; אבל נגישות ופופולריות אינן תמיד ערובה לאיכות. לזירות המסחר הריכוזיות יש לא מעט מגבלות ובראש ובראשונה זו העובדה הפשוטה שהן ‘ריכוזיות’. כזכור, השאיפה לכלכלה מבוזרת, שאינה מעניקה מונופול למערכות סגורות כמו בנקים או חברות אשראי, היתה מניע עיקרי בהמצאת הביטקוין. זירות המסחר בעצם מחזירות את התלות שלנו במתווך שממנו ניסינו לברוח. ממנו ומהכשלים שלו באבטחת מידע ובתפקיד ‘אח גדול’, שמתוקף הרגולציה גם משתף את השלטונות במידע וכמובן גובה מאיתנו תועפות בעמלות. מהבחינה הזו ‘זירות המסחר’ לא שונות בהרבה ממה שהכרנו ויש שיאמרו שאפילו גרועות מכך. אבל במבחן התוצאה מסתבר שרבים מוכנים לשלם את המחיר. שימו לב שלא כל זירות המסחר מאפשרות סחר בכסף פיאט, ובזירות אחרות תצטרכו לרכוש מטבע ביניים כמו USDT (טת’ר) שמדמה מחיר של דולר בשביל להמיר אותו לדולרים אמיתיים בהמשך. שימו לב שבגלל רגולציה יחייבו אתכם גם לבצע הפקדה של כסף פיאט בזירה. למעשה, מדובר במנגנון למניעת הלבנות כספים. הביטקוין שהמרתם יכול לחזור רק כאותו כסף פיאט ממנו ביצעתם את ההפקדה הראשונית בזירה. בכל מקרה המרה בזירה כזו עשויה לקחת כמה ימים וגם את זה כדאי לקחת בחשבון לפני שעושים תוכניות.

 

המרת מטבעות קריפטו לכסף בזירות מסחר מבוזרות

כאמור, ההתנהלות בזירה הריכוזית אולי דורשת פחות ידע וניסיון ממחזיקי הביטקוין, אבל יש גם פתרון מבוזר, שעבור מי שרוכש קצת ניסיון עשוי להתגלות כיותר מהיר, חסכוני ודיסקרטי – זירות מסחר מבוזרות. זירות מסחר מבוזרות הן למעשה אתרים שמאפשרים לאנשים שרוצים למכור מטבע מסוים ‘לפגוש’ ישירות אנשים שרוצים לקנות את אותו מטבע בתנאים דומים – העסקה עצמה מתבצעת ללא המתווך (אם כי בהחלט ניתן לעשות שימוש בשירותיו). דוגמה מצוינת לזירה כזו היא LocalBitcoins – אתר שמפגיש בין מוכרים לקונים ואפילו מעניק שירות ‘נעילת ביטקוין’ עד לאישור העסקה על ידי הצד שמקבל תשלום בפיאט.

החיסרון בגישה הזו היא שאף על פי שאתרים דוגמת LocalBitcoins עושים סינון של גורמים עוינים ומעניקים כלים מסוימים שיכולים להקטין את סכנת המרמה, בסוף אנחנו סוגרים את העסקה מול אדם שאנחנו לא מכירים. לכן כדאי לאמץ כמה כללים, כמו דרישת אימות זהות לפני העברת הביטקוין. מי שלומד לעבוד עם הזירות האלה מצליח פעמים רבות להגיע לתוצאות יותר זולות ומהירות מאשר בזירות הריכוזיות הגדולות דוגמת CoinBase.

בעתיד סביר שנראה נישה חדשה ובטוחה יותר של המרות ביטקוין לכסף פיאט שתהיה מבוססת על טכנולוגיה המכונה אטומיק סוואפ, שבה בעיית האמון נפתרת על הבלוקצ’יין עצמו, באמצעות מנגנון של חוזים חכמים שלא יאפשר הונאות. עד שזה יקרה מומלץ להיות זהירים.



חשוב לדעת: כל ההסברים על המטבעות השונים מבוססים על פרסומים של יוצריהם. אין לראות במידע כהמלצה, או כייעוץ.השימוש באתר על אחריות המשתמש/ת בלבד.

מצאת טעות? כתוב לנו

עליך להחזיק ארנק ביטקויין, על מנת שתוכל לקנות מטבע מסוג

מצאת טעות? כתוב לנו